Tuesday 25 December 2012

imtihan akhir semester


terima kasih Luqman atas 'editan' yang menarik ni!
terkejut bila nta hantaq kat ana tadi. cantik bangat!

Pantas sungguh masa berlalu,sudah pun berada di penghujung semeter pertama. Peperiksaan pun tak lama ja lagi. Benarlah kata pepatah arab bahawa masa itu ibarat pedang, sekiranya kamu tidak memotongnya maka dia akan memotong kamu. 

Dari musim panas, bertukar ke musim sejuk, dari panas sahara ke haba sejuk atmosfera utara, tempias angin sejuk dari Eropah. Itulah tempat kami bernama Mu'tah, tempat yang menjadi saksi syahidnya Abdullah ibn Rawahah, Zaid ibn Thabit dan para syuhada' lain yang masih 'hidup'.
Hidup pastinya tidak terlepas dari dua urusan. Urusan berkaitan Rabbaniyyah dan urusan Insaniyyah. 
Peperiksaan pun dah makin hampir. Usaha pula sedang diusahakan. Cuma saya ada satu permintaan dari hal insaniyyah berdoa kepada Rabbi buat kami anak-anak yang sedang belajar di sini.  buat teman teristimewa saya (mana-mana akhawat jangan dok teghasa (terasa) na :P ^^), tak da mana-mana perempuan pun. dia syabab lah. tapi bukan gay ok! (^^

kenalan-kenalan di ruang maya mahupun di alam nyata, adik beradik along abang rizal mimi yang banyak berjasa, abang cup kak Ina hasif hannan Humira' humaidi yang baru melihat alam ini, kak yah dan abang asri yang sangat bahagia^^ ~ amin, abang din kak lah afnan dan azki yang soleh2 semua, abang mat kak ar aisyah muaz dan baby yang masih dalam kandungan, c.ah dan abang naufal yang sedang bahagia. Tidak dilupkan insan yang paling banyak berkorban - mak dan ayah agar mendokan anakmu menjadi insan yang berguna dan menjadi anak yang soleh di mata ibu dan ayah dan di mata Allah. insha Allah!
adik dah tak lama dah nak exam. hari tu cik dah tepon banyak kali dah tapi tak dapat-dapat. tapi tak pa, dalam masa sehari dua ni cik cuba tepon lagi noo.. ^^

BIL
SUBJEK
TARIKH
HARI
JAM
1.
AQIDAH ISLAMIAH
6 / 1 / 2013
AHAD
12.45 – 2.45 p.m
2.
MADKHAL ISLAMI
7 / 1 /2013
ISNIN
3.00 –  5.00 p.m
3.
ULUM HADIS
8 / 1 / 2013
SELASA
10.30 – 12.30 p.m
4.
ULUM QURAN
10 / 1 / 2013
KHAMIS
10.30 – 12.30 p.m
5.
ULUM ASKARI
-
-
-
*ini jadual exam cik. 
tidak dilupakan teman-teman sepengajian di sini yang banyak membantu. ukhuwah yang kita sama-sama bina. sangat manis dan sayang untuk diluahkan ke tanah menjadi habuan semut dan rama-rama.
'hah? apa kaitan dengan rama-rama?'. tak da papun. saja ja meghapu (merapu) :P
minta maaf jika ada salah dan silap kat selama ayat ana dikEndOng badan niwh ^^
minta maap yerr...
usaha yang terbaik sebagai hamba dan pelajar, natijahnya biar Allah yang tentukan. buat yang terbaik ye. jom sama-sama buru ilmu dengan MUMTAZ!!! 

3 comments: